Bild: Mattias Petterson

Vetenskapliga upplevelser i domteatern

För gymnasiet! Kom och upplev vetenskapliga filmer eller planetarievisningar om universum i vår domteater. Bokade besök välkomnas onsdag och torsdag klockan 9-16 samt fredag klockan 9-12.

Curiosum erbjuder flertalet fantastiska filmer om universum i domteatern. Slå er ner i stolarna och njut av upplevelsen.

Vi erbjuder även planetarievisningar. Här visar vi rymden i realtid. Vi startar vår resa vid jorden och reser sedan vidare ut i solsystemet och vidare ut ur galaxen. Vi anpassar oss efter era önskemål om innehållet, fokus kan läggas där du vill. Planetarievisningen tar cirka 45 minuter och det finns tid att ställa frågor efter visningen. Meddela vid bokningen om ni önskar en film eller en planetarievisning.

Domteatern rymmer 70 personer.

Se filmutbudet på denna sida.

Filmernas längd är cirka 30 minuter.

Inför bokning vill vi gärna ha följande uppgifter:

• Planetarievisning eller film. Filmens titel
  • Datum och tid alternativ 1
  • Datum och tid alternativ 2
  • Kontaktperson: mejl och mobilnummer
  • Skola
  • Program, årskurs och kurs
  • Antal elever

Besöket är kostnadsfritt men eventuell transport till och från besöket ombesörjes och finansieras av respektive skola.

Du bokar genom att mejla: boka.curiosum@umu.se

Frågor om din bokning? Mejla: marianne.eik@umu.se

ESERO Sverige - tar universum in i klassrummet

Visste du att ESERO Sverige har massor av klassrumsaktiviteter för dig? Kolla in dem här!

Senast uppdaterad: 2023-12-06