Bild: Mattias Pettersson

Helgöppet på Curiosum

Upptäck en spännande och interaktiv värld med vetenskap och teknik för alla åldrar. Vi har öppet lördagar och söndagar mellan 10-17!

Stängt 30-31/3 (v.13)

Vi har stängt under påskhelgen. Välkommen att besöka oss 2-7 april under påsklovet eller kommande helger.

Ta med hela familjen och upptäck vetenskap och teknik hos oss! Utforska våra spännande utställningar och interaktiva miljöer. Programmera och gör häftiga experiment i våra labb och utmana din kreativitet genom att skapa och bygga med olika tekniker och material. Missa dessutom inte ett besök i vår omslutande domteater där du kan uppleva filmäventyr utöver det vanliga!

Se aktuellt program i kalendern nedan. Där hittar du mer information om aktuella labbar och visningar i domteatern.

Utforska våra miljöer

Läs mer om våra utställningar och interaktiva miljöer!

Domteatern

Följ med på äventyr i rymden och andra världar! Se hela vårt utbud och förboka dina biljetter här.

Kalender

Just nu har vi inga inplanerade aktiviteter. Vill du se kommande aktiviteter för hela universitetet? Gå till vår kalender.

Curiosum är för nyfikna i alla åldrar. Barn som vill komma till Curiosum själva, utan vuxen i sällskap, ska vara minst 10 år.

OBS: 30% rabatt på entrépriset efter 15.30
Information om öppettider och priser

Senast uppdaterad: 2024-03-26